Berea, vinul şi whisky-ul, în top trei cele mai consumate băuturi alcoolice în România. Piaţa băuturilor alcoolice continuă să rămână una dintre cele mai dinamice sectoare de consum din România, cu venituri estimate de 5,4 miliarde de dolari la finalul anului, în creştere cu aproape 4% calculat an la an.
Cu un consum mediu anual de 11,08 litri de alcool pur pe cap de locuitor, România se menţine în rândul pieţelor semnificative din Europa, evoluţie care reflectă nu doar preferinţele de consum ale românilor, ci şi adaptarea industriei la noile tendinţe, fie că vorbim despre diversificarea portofoliului de produse, orientarea către băuturi artizanale sau expansiunea pe segmentul premium, arată o analiză realizată de agenţia de comunicare şi marketing The M Works (cunoscută anterior drept McCann PR), împreună cu Unlock.
Potrivit studiului, pentru a câştiga market share, profit şi loialitatea consumatorilor, brandurile de alcool trebuie să adopte tehnologia şi transparenţa, să prioritizeze sustenabilitatea, să colaboreze cu micro-influenceri, să construiască comunităţi, să inoveze în portofoliu, să manifeste sensibilitate culturală şi să ia decizii bazate pe date.