Piața globală auto se confruntă cu un recul puternic al vânzărilor, din cauza crizei economice, competiției inegale cu industria de electrificate din China, și a lipsei de tehnologii inovative eficiente prietenoase cu mediul.
BMW avertizează cu privire la un curent potrivnic companiei în acest an, inclusiv în ceea ce privește intensificarea războaielor comerciale, după ce a raportat că profitul producătorului a scăzut cu peste o treime, în 2024.
BMW se așteaptă ca tarifele din SUA să fie temporare, dar avertizează, totuși, că afacerile sale vor fi afectate, și va fi pierdut un miliard de euro.
CEO-ul BMW, Oliver Zipse, stă lângă un iX3 camuflat la conferința de anunțare a rezultatelor financiare ale producătorului auto, pe 14 martie 2025. Producția iX3 va crește în acest an la uzina BMW din Ungaria. (BMW)
,,BMW se așteaptă că noile tarife impuse din SUA nu vor dura mult, chiar dacă producătorul auto a avertizat cu privire la o lovitură de 1 miliard de euro (1,1 miliarde de dolari) în acest an din cauza escaladării războiului comercial”, scrie Automotive News.
X X X
Audi va reduce 7.500 de locuri de muncă, într-un program de economii de un miliard de euro.
Audi adaugă producția de noi modele în Germania, dar, în același timp, va reduce locuri de muncă, ca parte a eforturilor sale de a crește profitabilitatea.
,,Marca Audi a Grupului Volkswagen va reduce până la 7.500 de locuri de muncă în Germania până în 2029 în domenii precum administrarea și dezvoltarea”, potrivit Automotive News.
Vopsitoria de la uzina Audi din Ingolstadt, continuă activitatea, dar și aici vor fi reduse locuri de muncă. Un nou EV entry-level va fi construit în fabrica din Ingolstadt.
X X X
Producătorul mărcii VW Cupra spune că lansarea în SUA este pe drumul cel bun, în ciuda amenințării tarifare.
Cupra încă plănuiește să intre în SUA până în 2030, a declarat CEO-ul Wayne Griffiths, potențial în parteneriat cu Penske Automotive Group.
,,Cupra, marca sportivă spaniolă a Grupului Volkswagen, încă intenționează să intre pe piața americană până în 2030, în ciuda amenințării administrației Trump de a impune tarife suplimentare pentru mașinile europene, a declarat CEO-ul Wayne Griffiths”, potrivit Automotive News.
Se așteaptă ca modelele Cupra pentru SUA să includă crossover-ul compact Formentor de următoarea generație, ca model electric. În fotografie este afișată generația actuală.
X X X
Mercedes și-a renovat modelul compact de intrare, CLA, care va fi lansat mai întâi ca model complet electric.
Noua mașină compactă CLA va fi pusă în vânzare în Europa în această vară și mai târziu în SUA și China.
,,Mercedes își reînnoiește gama entry-level – sau „de lux” – cu noua generație de mașini compacte CLA. CLA se bazează pe Arhitectura Modulară Mercedes, sau MMA, care se concentrează pe vehiculele electrice cu baterie, dar permite și motoare cu ardere internă”, arată Automotive News.
X X X
Toyota adoptă o abordare prudentă față de vehiculele electrice super-ieftine pentru Europa
,,Directorii Toyota spun că mașinile electrice cu baterie, la prețul de 20.000 de euro, pe care VW și Renault le vor lansa, au potențial, dar producătorul auto a adoptat o abordare care era de așteptat, în privința electrificării în segmentul mini-mașinilor”, scrie Automotive News.
Toyota s-a clasat pe locul al doilea în vânzările europene de mini-mașini, în 2024, cu Aygo X.
Toyota nu este convinsă că o mașină electrică cu baterie construită în Europa și la un preț de 20.000 de euro sau mai puțin poate fi profitabilă.
X X X
BMW îl numește pe Joachim Post ca noul șef de dezvoltare
Veteranul BMW, Joachim Post, îi ia locul lui Frank Weber în calitate de inginer de top al producătorului auto.
Noul șef de dezvoltare al BMW, Joachim Post, sa alăturat producătorului auto în 2002. (BMW)
X X X
Toyota C-HR+ EV preia VW ID4 în segmentul SUV-urilor compacte
Adăugarea lui C-HR+ oferă Toyota un model complet electric în cele mai populare trei segmente de SUV din Europa, alăturându-se noului Urban Cruiser mic și bZ4X de mărime medie.
Toyota C-HR+ are un design crossover în stil coupe, care nu compromite spațiul spate, spune Toyota. Acesta va fi construit în Takaoka, Japonia.
Toyota își extinde gama complet electrică în Europa cu C-HR+, un crossover compact care va oferi o autonomie de până la 600 km (373 mile), precum și un grup motopropulsor opțional cu tracțiune integrală.
X X X
Sindicatul german Ford se teme de riscul de faliment, în ciuda ajutorului de 5 miliarde de dolari din partea companiei mamă din SUA.
Sindicatele au criticat Ford pentru retragerea liniilor de credit de la Ford-Werke, care conduce afacerea europeană de autoturisme a producătorului auto și operațiunile sale de producție din Germania și Spania.
Noile vehicule electrice Ford, crossover-urile Explorer (prezentate) și Capri, care sunt construite în Köln, au început vânzările lent, pe fondul pieței calde de vehicule electrice din Europa.
,,Liderii sindicali ai companiei Ford Motor Co. din Germania se tem de un risc crescut de faliment pentru operațiunile europene ale producătorului auto, în ciuda unei injecții de numerar de 4,4 miliarde de euro (4,8 miliarde de dolari) din partea companiei mamă din SUA”, arată Automotive News.(Toate drepturile Puterea Fianciară. Preluarea fara citarea sursei, încalcă legislația privind drepturile de autor).