Prima pagină » BYD țintește Germania, pentru cea de-a treia uzină a sa din Europa

BYD țintește Germania, pentru cea de-a treia uzină a sa din Europa

BYD țintește Germania, pentru cea de-a treia uzină a sa din Europa

Producătorul chinez de automobile electrice BYD are în vedere Germania pentru cea de-a treia facilitate a sa de asamblare din Europa, după ce prima economie europeană s-a opus anul trecut tarifelor introduse de Bruxelles pentru automobilele electrice made in China, a declarat pentru Reuters o sursă din apropierea acestui dosar.

Constructorii chinezi de automobile sunt interesați să deschidă uzine în Europa, în încercarea de a vinde mai multe automobile cu prețuri reduse în regiune și a concura cu rivalii europeni, într-un moment în care scade cererea în China, cea mai mare piață auto din lume. De asemenea, producătorii chinezi vor să ocolească tarifele la import introduse de UE anul trecut pentru automobilele electrice made in China.

Într-un interviu acordat la începutul acestei luni pentru publicația germană Automobilwoche, vicepreședintele BYD, Stella Li, a spus că grupul chinez analizează o posibilă a treia uzină din Europa, pe lângă cele două pe care le construiește deja în Ungaria și Turcia, dar nu a dezvăluit unde anume ar putea fi construită această facilitate.

Cu toate acestea, sursa citată de Reuters a spus că Germania este prima alegere a BYD, chiar dacă această alegere este pusă sub semnul întrebării în interiorul companiei chineze, având în vedere costurile mari cu mâna de lucru și energia din Germania, la care se adaugă productivitatea și flexibilitatea redusă. Deocamdată, nu a fost luată încă o decizie finală, a adăugat sursa, care a dorit să își păstreze anonimatul.

Grupul chinez are în vedere Europa Occidentală pentru cea de-a treia uzină a sa din regiune, pentru că vrea să crească gradul de recunoaștere a mărcii precum și acceptarea BYD ca producător local în rândul consumatorilor europeni, a dezvăluit sursa. Însă, în paralel, BYD vrea să respecte o directivă a Beijingului conform căreia companiile chineze nu ar trebui să investească în țările care au sprijinit introducerea de tarife pentru importurile de automobile electrice chineze, a adăugat sursa. Asta înseamnă că în prezent BYD nu are în vedere unele state membre, inclusiv Italia și Franța, pentru că acestea au sprijinit introducerea de tarife.

Cât de pro-China vor fi țările individuale în următorii ani va fi un aspect decisiv, a mai spus sursa, adăugând că decizia finală cu privire la cea de-a reia uzină va depinde și de vânzările BYD în Europa precum și de gradul de utilizare a uzinelor din Ungaria și Turcia.

Uzina BYD din Ungaria ar urma să demareze producția în luna octombrie a acestui an iar cea din Turcia ar trebui să înceapă să producă în luna martie 2026. Atunci când vor ajunge la o capacitate maximă de producție, cele două facilități ar urma să aibă o capacitate totală de 500.000 de autoturisme pe an.

Potrivit estimărilor cuprinse în raportul S&P Global Mobility, vânzările din Europa ale BYD se vor dubla în acest an, până la 186.000 de unități, de la 83.000 de unități în 2024, și sunt preconizate să continue să crească până la 400.000 de unități în 2029.

 

Alte articole importante
Moneda națională s-a depreciat semnificativ față de USD, la cursul oficial
Bănci-Asigurări-IFN
Moneda națională s-a depreciat semnificativ față de USD, la cursul oficial
Banca Naţională a României (BNR) a publicitat cursul valutar pentru marţi, 25 martie 2025, iar cifrele afişate arată că leul a pierdut teren important în raport cu dolarul american. Concret, leul românesc a pierdut mai mult de un ban în raport cu dolarul american, astfel că un USD a ajuns să fie cotat la 4,5966 lei, […]
Nou șoc în economia Austriei. Cunoscut producător de ferestre și uși intră în insolvență
Economie mondială
Nou șoc în economia Austriei. Cunoscut producător de ferestre și uși intră în insolvență
Un nou șoc în economia Austriei: un cunoscut producător de ferestre și uși intră în insolvență după mai mult de 100 de ani de activitate. Valul de insolvențe din Austria Superioară continuă să lovească puternic, de data aceasta afectând un nume de tradiție. Luni, compania Sageder Fenster- und Türenwerk GmbH din Natternbach, un business de familie înființat […]
Interdicție de powerbank pentru avioane: regulile privind bagajele se modifică de la 1 aprilie 2025
Economie mondială
Interdicție de powerbank pentru avioane: regulile privind bagajele se modifică de la 1 aprilie 2025
Restricții privind bateriile externe în avioane: Începând cu 1 aprilie 2025, vor intra în vigoare noi reguli privind transportul bateriilor externe (powerbank) la bordul aeronavelor. Măsurile se vor înăspri semnificativ. Măsura vine ca răspuns la incidente recente, inclusiv un incendiu izbucnit la bordul unui avion, cauzat de explozia unei baterii portabile. În contextul unor riscuri […]
Google confirmă upgrade-ul la Gmail. Peste trei miliarde de utilizatori trebuie să decidă conformarea la noile reguli
Companii
Google confirmă upgrade-ul la Gmail. Peste trei miliarde de utilizatori trebuie să decidă conformarea la noile reguli
Există o nouă bătălie care are loc pe computerele și telefoanele dvs. care va modela modul în care utilizați tehnologia în anii următori. Google conduce acuzația, iar Gmail se va schimba probabil mai mult decât orice altă platformă. Asta înseamnă decizii serioase pentru cei trei miliarde de utilizatori, cărora li se recomandă să se gândească înainte de […]
Horváth: Rolul departamentelor de IT va crește în generarea de valoare pentru business, în următorii trei ani
Analize-previziuni
Horváth: Rolul departamentelor de IT va crește în generarea de valoare pentru business, în următorii trei ani
Rolul departamentelor de IT va crește în generarea de valoare pentru business, în următorii trei ani, arată o analiză, publicată marți de compania de consultanță Horváth. În 2027, 57% dintre echipele de IT vor avea mai multe responsabilități în gestionarea proceselor de afaceri, în timp ce rolul lor în furnizarea și administrarea sistemelor informatice va […]
STUDIU Deloitte: Forţa de muncă şi costurile de construire preocupă cel mai mult dezvoltatorii imobiliari
Analize-previziuni
STUDIU Deloitte: Forţa de muncă şi costurile de construire preocupă cel mai mult dezvoltatorii imobiliari
Forţa de muncă şi costurile de construire preocupă cel mai mult dezvoltatorii imobiliari din Europa Centrală, inclusiv România. Aproape 60% dintre participanţi se aşteaptă la o creştere a valorii tranzacţiilor imobiliare în acest an. Disponibilitatea şi costul forţei de muncă reprezintă cea mai mare preocupare a dezvoltatorilor imobiliari din Europa Centrală în 2025 (26%), depăşind […]