Prima pagină » Cercetătorul șef al Toyota distruge mitul mașinilor electrice

Cercetătorul șef al Toyota distruge mitul mașinilor electrice

Cercetătorul șef al Toyota distruge mitul mașinilor electrice

Toyota este renumită în industria auto pentru ,,încăpățânarea” de care a dat dovadă în introducerea propulsiei electrice.

Japonezii au amânat cât au putut investițiile în mașinile complet electrice și au pus permanent preț pe motorizările hibride. În ultimii ani, Toyota și-a lansat propriul program de trecere la mașinile electrice, dar Gill Pratt, Chief Scientist al companiei, este de părere că doar un mix de propulsii poate reprezenta soluția viitorului. Gill Pratt este om de știință, având exact această poziție în managementul Toyota, el fiind și CEO al Institutului de Cercetări al Toyota, dar și consultat al Toyota Central R&D Labs. Practic, Pratt coordonează cele mai multe dintre activitățile de cercetare ale companiei japoneze în tehnoogiile viitorului, având una dintre cele mai potrivite poziții pentru a emite prognoze privind viitorul automobilului.

În acest moment, Gill Pratt spune că inamicul principal al industriei auto sunt emisiile de carbon, care în momentul de față sunt principalul produs rezidual al autovehiculelor la nivel global. Spre deosebire de viziunea politicienilor din Europa, Pratt susține însă că viitorul ar putea fi bazat nu doar pe mașini electrice, ci și pe cele cu hidrogen și cu combustibili sintetici. Mai mult, el explică de ce este mai eficient pentru mediu să producem mașini hibride, în locul mașinilor 100% electrice.

Gill Pratt pleacă de la regula 1/6/90 din industria auto a mașinilor electrice și de ce ea este importantă în estimările privind eficiența automobilelor. „Un vehicul electric cu baterie folosește aproximativ aceeași cantitate de materiale pentru baterii ca șase vehicule electrice hibride plug-in sau 90 de vehicule complet hibride. Ideea cheie aici este că, deși în mod individual cele șase PHEV-uri nu reduc emisiile de CO2 la fel de mult ca un BEV, deoarece putem face șase dintre ele folosind aceeași cantitate de materiale pentru baterii, ele pot reduce CO2 de cinci ori mai mult”. Logica științei merge și mai departe: „Dacă materialele bateriei reprezintă blocajul, 90 de PHEV-uri ar putea economisi de 35 de ori mai multe emisii totale decât un singur BEV. Prin urmare, dacă există o criză a materialelor bateriei, producătorii auto vor trebui să decidă cu înțelepciune ce tehnologie să folosească pentru a obține cea mai mare reducere posibilă a emisiilor cu materialele disponibile”, spune șeful oamenilor de știință de la Toyota, într-un interviu acordat Automotive News Europe.

Pratt le mai spune oamenilor că încărcarea acasă a mașinilor electrice este mai sănătoasă pentru baterii, pentru că le supune la mai puțin stres. „Utilizarea frecventă a sistemelor de încărcare rapidă pune mai mult stres asupra bateriei și scurtează durabilitatea”, spune cercetătorul. El a dezvăluit că Toyota studiază și modul în care poate fi ars hidrogenul în motoarele cu combustie, în locul pilelor de tip fuel cell, care ar diminua semnificativ costurile de producție. Una dintre probleme ar putea fi micile emisii de CO2 cauzate de arderea unor uleiuri în motor, deși cantitatea este de numai câteva grame pe kilometru, față de 100 și mai multe grame în prezent, la motoarele cu combustie.

Gill Pratt este de părere că o soluție a viitorului ar putea fi și combustibilii sintetici, e-fuels, dacă cererea ar fi mai mare, dar mai ales ar putea fi o cale de reducere a emisiilor de CO2 pentru regiunile lumii în care introducerea propulsiei electrice pare astăzi o utopie, din cauza costurilor, a rețelei electrice nesigure și a altor factori. El este însă de acord că este ineficient să transformi energia electrică în e-fuels. Avantajul acestora ar fi vizibil în cazul energiei în exces, produsă departe de locul de consum. „Spre deosebire de electricitate, energia stocată în combustibili lichizi poate fi stocată și transportată cu ușurință”. Gill Pratt este de părere că transportul comercial cu baterii „nu pare atât de eficient” din cauza greutății bateriilor „deoarece se transportă mai multe tone de baterii, scăzând sarcina utilă”, un factor care se adaugă la timpul necesar încărcării și costurile echipamentelor de încărcare.

Alte articole importante
Moneda națională s-a depreciat semnificativ față de USD, la cursul oficial
Bănci-Asigurări-IFN
Moneda națională s-a depreciat semnificativ față de USD, la cursul oficial
Banca Naţională a României (BNR) a publicitat cursul valutar pentru marţi, 25 martie 2025, iar cifrele afişate arată că leul a pierdut teren important în raport cu dolarul american. Concret, leul românesc a pierdut mai mult de un ban în raport cu dolarul american, astfel că un USD a ajuns să fie cotat la 4,5966 lei, […]
Dacia cucerește Europa: noul model vine cu multe dotări la un preț foarte atractiv
Companii
Dacia cucerește Europa: noul model vine cu multe dotări la un preț foarte atractiv
A apărut Dacia Logan modelul 2025: Dacia a lansat un nou model care promite să facă furori pe piața auto europeană. Dacia Logan Essential ECO-G 100 MT5 vine cu un preț extrem de atractiv: doar 10.990 de euro. Pentru această sumă, clienții beneficiază de un pachet generos de dotări standard, incluzând motor turbo, aer condiționat și pilot automat. […]
Nou șoc în economia Austriei. Cunoscut producător de ferestre și uși intră în insolvență
Economie mondială
Nou șoc în economia Austriei. Cunoscut producător de ferestre și uși intră în insolvență
Un nou șoc în economia Austriei: un cunoscut producător de ferestre și uși intră în insolvență după mai mult de 100 de ani de activitate. Valul de insolvențe din Austria Superioară continuă să lovească puternic, de data aceasta afectând un nume de tradiție. Luni, compania Sageder Fenster- und Türenwerk GmbH din Natternbach, un business de familie înființat […]
Interdicție de powerbank pentru avioane: regulile privind bagajele se modifică de la 1 aprilie 2025
Economie mondială
Interdicție de powerbank pentru avioane: regulile privind bagajele se modifică de la 1 aprilie 2025
Restricții privind bateriile externe în avioane: Începând cu 1 aprilie 2025, vor intra în vigoare noi reguli privind transportul bateriilor externe (powerbank) la bordul aeronavelor. Măsurile se vor înăspri semnificativ. Măsura vine ca răspuns la incidente recente, inclusiv un incendiu izbucnit la bordul unui avion, cauzat de explozia unei baterii portabile. În contextul unor riscuri […]
Horváth: Rolul departamentelor de IT va crește în generarea de valoare pentru business, în următorii trei ani
Analize-previziuni
Horváth: Rolul departamentelor de IT va crește în generarea de valoare pentru business, în următorii trei ani
Rolul departamentelor de IT va crește în generarea de valoare pentru business, în următorii trei ani, arată o analiză, publicată marți de compania de consultanță Horváth. În 2027, 57% dintre echipele de IT vor avea mai multe responsabilități în gestionarea proceselor de afaceri, în timp ce rolul lor în furnizarea și administrarea sistemelor informatice va […]
STUDIU Deloitte: Forţa de muncă şi costurile de construire preocupă cel mai mult dezvoltatorii imobiliari
Analize-previziuni
STUDIU Deloitte: Forţa de muncă şi costurile de construire preocupă cel mai mult dezvoltatorii imobiliari
Forţa de muncă şi costurile de construire preocupă cel mai mult dezvoltatorii imobiliari din Europa Centrală, inclusiv România. Aproape 60% dintre participanţi se aşteaptă la o creştere a valorii tranzacţiilor imobiliare în acest an. Disponibilitatea şi costul forţei de muncă reprezintă cea mai mare preocupare a dezvoltatorilor imobiliari din Europa Centrală în 2025 (26%), depăşind […]