Banca Transilvania rămâne pe locul 3 în clasamentul celor mai puternice branduri bancare din Lume şi urcă pe poziţia 225 ca valoare. În topul global apar şi BCR şi BRD.
Banca Transilvania rămâne pe locul 3 în clasamentul celor mai puternice branduri bancare din Lume şi urcă pe poziţia 225 ca valoare, estimată la 955 milioane de dolari, în creştere cu 39% faţă de 2024, conform raportului Brand Finance Banking 500 2025, care include alte două bănci din România, BCR şi BRD.
Brandul BT ocupă poziţia 225 în clasamentul mondial, ca valoare, înregistrând un avans de 27 de locuri faţă de topul publicat în 2024.
Conform algoritmului dezvoltat de Brand Finance, banca înregistrează inclusiv un scor al puterii de brand (Brand Strength Index – BSI) de 95,3/100, ceea ce înseamnă menţinerea poziţiei sale în top 10 cele mai puternice branduri bancare în clasamentul global, pentru al patrulea an consecutiv.
Valoarea mărcii este înţeleasă ca beneficiul economic net pe care proprietarul mărcii l-ar obţine prin licenţierea acesteia pe piaţa liberă. Puterea mărcii reprezintă eficacitatea performanţei unei mărci pe indicatori intangibili, în raport cu competitorii săi.
„Faptul că Banca Transilvania se află pe locul trei în clasamentul celor mai puternice branduri bancare din lume demonstrează că brandurile locale pot concura cu succes cu omologii internaţionali, construind relaţii solide cu clienţii. Printr-un accent constant pe implicarea clienţilor şi investiţii în inovaţie, Banca Transilvania a consolidat loialitatea consumatorilor şi şi-a cimentat poziţia de lider de piaţă. Acest lucru se reflectă în scorurile sale excepţionale la capitolele familiaritate, reputaţie şi consideraţie.”, arată Mihai Bogdan, Managing Director, Brand Finance România, într-un comunicat făcut public joi.
Rating-urile obţinute de BT au la bază, conform evaluării, dimensiunile familiaritate, reputaţie şi consideraţie din partea clienţilor, respectiv investiţiile strategice, implicarea constantă în comunităţile din care banca face parte, focusul pe transformarea digitale şi integrarea inteligenţei artificiale în comunicarea cu clienţii.
BCR, a doua bancă din România prezentă în topul global, are o valoare de brand de 285 milioane dolari, în creştere cu 28%, iar BRD este evaluate la 266 milioane dolari, cu un avans de 19%.
BCR a urcat 44 de poziţii, pe 422, iar BRD 28 de locuri, până pe poziţia 435.
Valoarea totală a celor mai puternice 500 de branduri bancare din lume se ridică la 1.600 miliarde dolari, în creştere cu 13% an la an. Avansul din 2025 vine după doi ani de creşteri timide, de 2%.
Brandurile bancare din China continuă să domine clasamentul, cu ICBC (Industrial and Commercial Bank of China) menţinându-şi poziţia de cel mai valoros brand bancar din lume pentru al nouălea an consecutiv, înregistrând o creştere de 10%, până la 79,1 miliarde dolari. China Construction Bank, Agricultural Bank of China şi Bank of China completează top patru.
Revolut este brandul bancar cu cea mai rapidă creştere la nivel global, cu un avans de 795% a valorii brandului, ajungând la 1,9 miliarde USD, datorită investiţiilor semnificative în marketing, extinderii bazei de clienţi şi intrării pe noi pieţe.
Din pucnt de vedere al puterii brandului, primul loc este ocupat de banca BCA din Indonesia.