În 2024, NAGA s-a concentrat pe integrarea grupului CAPEX și pe optimizarea operațiunilor. Reducerea costurilor de marketing și de personal a dus la o marjă EBITDA de 13%, potrivit Finance Magnates.
NAGA Group AG, furnizorul superaplicației financiare all-in-one NAGA, a raportat cifre preliminare pentru anul financiar 2024 în conformitate cu așteptările sale.
Compania s-a concentrat pe finalizarea fuziunii inverse complexe dintre fostul CAPEX Group și The Naga Group. Fuziunea a fost finalizată în august 2024, marcând începutul procesului de integrare. Acesta a inclus migrarea clienților către o singură platformă tehnologică și optimizarea resurselor umane.
Grupul german NAGA este activ în domeniul financiar, cunoscut pentru oferirea de servicii în sectorul tranzacțiilor financiare și investițiilor. NAGA se concentrează pe tranzacționarea online, tehnologie financiară și soluții de investiții.
Companie listată la bursă, NAGA oferă platforme de tranzacționare pentru acțiuni, valute, criptomonede și alte active financiare. În esență, firma este un broker online care oferă soluții pentru tranzacționarea pe piețele financiare globale.
Așa cum s-a anticipat, anul 2024 a fost mai degrabă un an de tranziție decât unul de creștere a veniturilor și a câștigurilor. Acest lucru s-a datorat în principal trecerii treptate la o abordare unificată a pieței și reducerii cheltuielilor de marketing.
Veniturile grupului au totalizat 62,3 milioane euro, comparativ cu 77,5 milioane euro în anul precedent.
Indicatorul de profit EBITDA al grupului a fost de 8,1 milioane euro, cu o marjă de 13%, în creștere de la o marjă de 11% în 2023.
Compania se aşteaptă ca economiile de costuri și măsurile de eficientizare vor deveni pe deplin evidente în 2025.
Între timp, grupul l-a numit pe Mike Tyson ambasador al mărcii sale. Parteneriatul a fost anunțat oficial de CEO-ul NAGA, Octavian Pătrașcu.
Pătrașcu a menționat că echipa a reușit să negocieze și să semneze contracte cu Tyson și să se coordoneze cu echipele de producție din Los Angeles și New York, după cum a raportat Finance Magnates.
Compania de brokeraj a negociat, semnat și filmat o reclamă promoțională cu Tyson, o legendă a boxului, în doar câteva săptămâni.
Grupul NAGA a atins pragul de rentabilitate în 2024, o reușită de autosustenabilitate a companiei.
Compania își propune să realizeze o creștere organică prin finanțare internă, finanțarea externă fiind rezervată pentru extinderea geografică și potențiale fuziuni și achiziții.
„Pentru anul financiar 2025, The NAGA Group se așteaptă la o creștere puternică a EBITDA și a profitului net, determinată de îmbunătățirea marjei prin implementarea în continuare a sinergiilor, în timp ce revine la nivelul veniturilor din 2023”, a precizat compania.
După aprobarea fuziunii cu CAPEX, CEO-ul Octavian Pătraşcu a devenit unul dintre cei mai mari acţionari ai noului NAGA, companie sub umbrela căreia se află aplicaţia omonimă de investiţii, cu o reţea de socializare încorporată.
Grupul numără peste 2,1 milioane de utilizatori, având în plan depăşirea pragului de 5 milioane la orizontul anilor 2025-2026.
Din acţionariatul noului NAGA face parte şi fondul de investiţii al celebrului investitor american Peter Thiel, cofondator al PayPal şi Palantir Technologies, cu o avere netă de 6,7 miliarde de dolari.
Octavian Pătraşcu este antreprenor şi investitor în proiecte tech, însă şi în industrii precum real estate şi energie.
El a fost unul dintre investitorii în proiectul smartwatch-ului local Vector Watch, condus de Andrei Pitiş, care l-a vândut ulterior către Fitbit, achiziţionat la rândul său de Google.