Consumatorii din SUA au cheltuit suma record de 12,2 miliarde de dolari în 2023 şi 10,6 miliarde de dolari de Halloween în 2022, potrivit National Retail Federation (NRF).
În 2024, consumatorii sunt aşteptaţi să plătească aproximativ 11,6 miliarde de dolari, adică sub recordul de anul trecut, explică Radu Puiu, analist financiar în cadrul XTB România, companie de tranzacţionare pe bursele internaţionale.
Există mulţi factori care contribuie la suma semnificativă pe care americanii o cheltuiesc în fiecare an pentru pregătirea Halloween.
Halloween este o sărbătoare binecunoscută şi îndrăgită, celebrată pe întreg teritoriul Statelor Unite şi nu este specifică unei regiuni, unui grup religios sau unei alte categorii demografice.
În al doilea rând, Halloween este de obicei asociat cu achiziţionarea multor bunuri de consum, inclusiv costume, dulciuri şi decoraţiuni.
Prin natura evenimentului, familiile care sărbătoresc vor trebui să facă multe achiziţii noi în fiecare an – fie pentru costume mai mari pentru copiii care au crescut sau care vor alte personaje, fie pentru dulciuri sau decoraţiuni care să fie în ton cu noile tendinţe ale culturii pop.
Popularitatea în creştere a evenimentului se poate observa şi în afara SUA. Dimensiunea pieţei mondiale a costumelor de Halloween a fost de 4,329 miliarde USD în 2022 şi se preconizează că piaţa va ajunge la 6,171 miliarde USD în 2031, înregistrând o rată de creştere compusă anuală de 4,02% în perioada de prognoză.
Pandemia şi-a spus cuvântul şi asupra acestui subiect, piaţa costumelor de Halloween înregistrând o cerere mai mare decât cea anticipată în toate regiunile în perioada prepandemică.
În acest an, efectul Halloween vine într-un context deosebit, deoarece coincide cu alegerile prezidenţiale din SUA din 5 noiembrie 2024. Anii electorali tind să accentueze volatilitatea pieţei, iar acesta nu reprezintă o excepţie.
Rezultatul alegerilor va avea un impact direct asupra politicilor guvernamentale din sectoare precum finanţe, sănătate şi energie, ceea ce poate crea oscilaţii imprevizibile ale preţurilor.