„România are produs turistic, chiar nu ducem lipsă, dar nu avem vizibilitate şi oamenii nu ştiu de România“, subliniază reprezentanții ANAT.
La ITB Berlin, ediția 2025, Standul României a fost reprezentat de Ministerul Economiei, Digitalizării, Antreprenoriatului şi Turismului, dar şi de 36 de agenţii de turism, hotelieri, asociaţii de profil, organizaţii de management al destinaţiei şi autorităţi locale.
România a participat în acest an la ITB Berlin, unul dintre cele mai importante târguri de turism din lume, care a avut loc în capitala Germaniei în perioada 4-6 martie.
Timp de trei zile, România şi-a prezentat oferta turistică nu doar în faţa turiştilor curioşi, dar şi în faţa turoperatorilor interesaţi de destinaţiile locale.
Târgul a avut circa 5.800 de expozanţi care au reprezentat 170 de ţări, fiind defăşuraţi în 26 de hale. În timp ce România a avut un singur stand, ţări precum Spania şi Thailanda au avut fiecare câte o hală dedicată. Acest lucru nu arată doar banii investiţi în prezenţa la un astfel de târg, dar şi cât de important este turismul în economie pentru astfel de ţări.
„S-au îmbunătăţit participările României la astfel de târguri. Prezenţele noastre sunt mai bune, învăţând din detalii mici despre spaţiul de expunere, despre materiale care ar trebui să fie acolo“, spune Adi Voican, vicepreşedinte al ANAT şi proprietar al agenţiei de turism Bibi Touring, prezent la târgul de la Berlin.