Nestlé România a avut în 2024 o creştere organică a veniturilor de 4,5% faţă de anul precedent, peste avansul raportat la nivel de grup de 2,2%.
„În 2025 vom continua să aplicăm aceeaşi strategie pe termen lung, să ne concentrăm eforturile de creştere prin brandurile noastre emblematice”, a declarat Silvia Sticlea, country manager Nestlé România. În 2023, compania a raportat o cifră de afaceri de 1,46 miliarde lei, în creştere cu 19% faţă de anul precedent.
La nivel de grup, Nestlé a avut o creştere organică de de 2,2%, cu o revenire la o creştere internă reală pozitivă de 0,8%, ambele consolidându-se în a doua jumătate a anului.
„Avem o direcţie strategică clară pentru a accelera performanţa şi a ne transforma pentru viitor. Creşterea investiţiilor pentru a stimula dezvoltarea este esenţială pentru planul nostru. (….) Începând cu 2025, ne aşteptăm ca acţiunile noastre să conducă la o îmbunătăţire a creşterii organice a vânzărilor, cu o marjă de profit operaţional mai mică pe termen scurt, pe măsură ce investim. Deşi există incertitudine macroeconomică, avem o mulţime de oportunităţi în faţa noastră şi avem strategia, resursele, oamenii şi echipa pentru a livra performanţă”, a spus Laurent Freixe, CEO Nestlé
Zona Europa
În ZonaEuropa, creşterea vânzărilor noastre a fost amplă, cu tendinţe îmbunătăţite ale cotei de piaţă la o serie de categorii.
Creşterea a fost în principal determinată de pricing, reflectând mediul inflaţionist pentru cafea şi dulciuri, susţinut de RIG pozitiv la cafea şi categoria de hrană pentru animale de companie.
Repere financiare Zona Europa
Creşterea organică a fost de 3,3%, formată din 0,8% RIG şi 2,5% pricing.
Vânzările raportate au scăzut cu 1,0%, ajungând la 18,9 miliarde CHF, incluzând un impact de -2,5% al mişcărilor de schimb valutar şi -1,9% al cesionărilor nete.