Dacia a produs în luna ianuarie a acestui an 22.165 de maşini, faţă de 32.354 unităţi în aceeaşi perioadă a anului 2024, conform datelor Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM).
Pe lângă condiţiile specifice de piaţă, o posibilă cauză a declinului producţiei Dacia o reprezintă schimbările legislative la nivel european începând din 2025, respectiv noile reglementări privind tranziția verde, care impun o valoare medie a emisiilor de CO2 de circa 94 de grame pe vehicul vândut, raportată la întregul volum de vânzări al unui producător.
Limita de emisii pentru flotele de vehicule noi scade de la 116 g CO2/km la 94 g CO2/km în 2025.
Producţia Ford Otosan la uzina de la Craiova a crescut în perioada analizată, de la 16.374 maşini în ianuarie 2024 la 17.298 maşini în ianuarie 2025.
Pe ansamblu, producţia de autoturisme în România a scăzut cu 19% în luna ianuarie 2025 comparativ cu aceeaşi lună a anului precedent.
În ianuarie 2025, au fost produse în România un număr de 39.463 autoturisme, faţă de un total de 48.728 unităţi cu un an în urmă.
Trebuie menţionat, încă, că anul trecut a fost unul excelent pentru producţia de automobile în România, care a înregistrat un nou record în 2024, într-un an deosebit de dificil şi provocator pentru industria europeană de profil.