Prima pagină » Rottaprint, afaceri de peste 37 milioane euro în 2024 și prezență în 15 țări

Rottaprint, afaceri de peste 37 milioane euro în 2024 și prezență în 15 țări

Rottaprint, afaceri de peste 37 milioane euro în 2024 și prezență în 15 țări

Rottaprint, cea mai mare tipografie flexografică producătoare de etichete autoadezive și ambalaje flexibile în România, companie de familie cu acționariat 100% local, a înregistrat o cifră de afaceri de peste 37 milioane euro în 2024, în creștere cu aproximativ 7% față de anul anteriori.

Pentru 2025, compania are în plan să ajungă la o cifră de afaceri de peste 40 milioane euro, cu o pondere mai mare pe exporturi și o creștere organică în România.

Anul trecut, produsele Rottaprint au ajuns în 15 țări la nivel global, cu accent pe Germania și Ungaria, principalele piețe de export. Din portofoliul companiei, cele mai solicitate produse au fost etichetele pentru domeniul alimentar, cele neimprimate pentru firmele de logistică, etichetele shrink, folii imprimate (cum sunt ambalajele pentru șervetele umede), capacele de iaurt, dar și etichetele innobilate pentru vinuri și suplimente alimentare.

“În 2024 ne-am concetrat activitatea, în primul rând, pe investiții în tehnologie. Am avut un buget de 1,8 milioane euro, iar 75% a fost alocat echipamentelor și infrastructurii. Astfel, am integrat diverse soluții care să ne ajute în eficientizarea timpului de operare pentru fiecare etapă de producție. În plus, ne-am extins prezența internațională, având comenzi din 15 țări, și ne-am consolidat portofoliul de clienți atât din România, cât și la nivel global. De asemenea, ne-am îmbunătățit gama de produse, introducând materiale sustenabile pentru etichetele shrink, cu până la 40% conținut reciclat, precum și folie shrink cu protecție UV ”, arată Cristi Nechita-Rotta, director general Rottaprint, într-un comunicat remis, luni, redacției.

Rottaprint a tipărit anul trecut 154 milioane de metri liniari, în creștere cu 13%, comparativ cu 2023, iar domeniile principale din care au venit clienții au fost industria alimentară, care a inclus producători de lactate și brânzeturi, produse din carne, panificație, fructe și legume, precum și dulciuri. De asemenea, un segment important a fost reprezentat de industria băuturilor, alături de sectorul agricol.

Pentru 2025, Rottaprint estimează o cifră de afaceri de peste 40 de milioane de euro, susținută de o creștere semnificativă a exporturilor și de dezvoltarea organică pe piața din România. În acest context, compania continuă investițiile în tehnologie și inovație, alocând un buget de aproximativ 3 milioane de euro destinat achiziției de utilaje noi și modernizării celor existente.

De asemenea, tipografia își propune să îmbunătățească gama de produse, inclusiv etichetele shrink,  prin creșterea capacității de producție și omologarea de noi materiale. În linie cu angajamentul său față de sustenabilitate, Rottaprint a introdus deja PETg cu până la 40% conținut reciclat post-industrial și intenționează să adopte, în viitor, PETg cu conținut reciclat post-consumator.

În ceea ce privește piața pe care activează, Rottaprint estimează că 2025 va fi un an plin de  provocări, pe fondul unor posibile scăderi ale volumelor de consum, influențate de situația geopolitică din Europa de Est și de recesiunea deja instalată în Europa de Vest. Aceste evoluții economice ar putea avea un impact și asupra României, unde sunt anticipate reduceri ale volumelor de producție. În plus, puterea de cumpărare ar putea fi afectată de creșterea taxelor și impozitelor, de un nivel mai ridicat al șomajului și de diminuarea salariilor în sectorul public.

Efectele acestor factori pot deveni vizibile rapid, deoarece simpla incertitudine legată de posibilele schimbări economice poate influența comportamentul de consum chiar înainte ca măsurile să fie implementate efectiv.

În ciuda acestor provocări, compania își menține aceeași linie strategică și în acest an, punând un accent deosebit pe relația cu clienții și partenerii săi. Rottaprint va continua să investească în construirea unor parteneriate solide, asigurând o comunicare eficientă și transparentă.

Rottaprint este cea mai mare tipografie flexografică românească producătoare de etichete  autoadezive și ambalaje flexibile de pe piața locală. Cu o experiență de peste 33 de ani, compania cu sediul în Apahida, jud. Cluj, deține în prezent două centre logistice în România: Brașov și Ilfov și două centre logistice în Ungaria și Germania.

În 2024, Rottaprint a livrat produse în 15 țări din Europa, SUA și Asia.

Alte articole importante
Moneda națională s-a depreciat semnificativ față de USD, la cursul oficial
Bănci-Asigurări-IFN
Moneda națională s-a depreciat semnificativ față de USD, la cursul oficial
Banca Naţională a României (BNR) a publicitat cursul valutar pentru marţi, 25 martie 2025, iar cifrele afişate arată că leul a pierdut teren important în raport cu dolarul american. Concret, leul românesc a pierdut mai mult de un ban în raport cu dolarul american, astfel că un USD a ajuns să fie cotat la 4,5966 lei, […]
Dacia cucerește Europa: noul model vine cu multe dotări la un preț foarte atractiv
Companii
Dacia cucerește Europa: noul model vine cu multe dotări la un preț foarte atractiv
A apărut Dacia Logan modelul 2025: Dacia a lansat un nou model care promite să facă furori pe piața auto europeană. Dacia Logan Essential ECO-G 100 MT5 vine cu un preț extrem de atractiv: doar 10.990 de euro. Pentru această sumă, clienții beneficiază de un pachet generos de dotări standard, incluzând motor turbo, aer condiționat și pilot automat. […]
Nou șoc în economia Austriei. Cunoscut producător de ferestre și uși intră în insolvență
Economie mondială
Nou șoc în economia Austriei. Cunoscut producător de ferestre și uși intră în insolvență
Un nou șoc în economia Austriei: un cunoscut producător de ferestre și uși intră în insolvență după mai mult de 100 de ani de activitate. Valul de insolvențe din Austria Superioară continuă să lovească puternic, de data aceasta afectând un nume de tradiție. Luni, compania Sageder Fenster- und Türenwerk GmbH din Natternbach, un business de familie înființat […]
Interdicție de powerbank pentru avioane: regulile privind bagajele se modifică de la 1 aprilie 2025
Economie mondială
Interdicție de powerbank pentru avioane: regulile privind bagajele se modifică de la 1 aprilie 2025
Restricții privind bateriile externe în avioane: Începând cu 1 aprilie 2025, vor intra în vigoare noi reguli privind transportul bateriilor externe (powerbank) la bordul aeronavelor. Măsurile se vor înăspri semnificativ. Măsura vine ca răspuns la incidente recente, inclusiv un incendiu izbucnit la bordul unui avion, cauzat de explozia unei baterii portabile. În contextul unor riscuri […]
Horváth: Rolul departamentelor de IT va crește în generarea de valoare pentru business, în următorii trei ani
Analize-previziuni
Horváth: Rolul departamentelor de IT va crește în generarea de valoare pentru business, în următorii trei ani
Rolul departamentelor de IT va crește în generarea de valoare pentru business, în următorii trei ani, arată o analiză, publicată marți de compania de consultanță Horváth. În 2027, 57% dintre echipele de IT vor avea mai multe responsabilități în gestionarea proceselor de afaceri, în timp ce rolul lor în furnizarea și administrarea sistemelor informatice va […]
STUDIU Deloitte: Forţa de muncă şi costurile de construire preocupă cel mai mult dezvoltatorii imobiliari
Analize-previziuni
STUDIU Deloitte: Forţa de muncă şi costurile de construire preocupă cel mai mult dezvoltatorii imobiliari
Forţa de muncă şi costurile de construire preocupă cel mai mult dezvoltatorii imobiliari din Europa Centrală, inclusiv România. Aproape 60% dintre participanţi se aşteaptă la o creştere a valorii tranzacţiilor imobiliare în acest an. Disponibilitatea şi costul forţei de muncă reprezintă cea mai mare preocupare a dezvoltatorilor imobiliari din Europa Centrală în 2025 (26%), depăşind […]