Prima pagină » UNIQA a încheiat anul 2024 cu rezultate în creştere, susţinute de avansul asigurărilor non-auto şi de viaţă

UNIQA a încheiat anul 2024 cu rezultate în creştere, susţinute de avansul asigurărilor non-auto şi de viaţă

UNIQA a încheiat anul 2024 cu rezultate în creştere, susţinute de avansul asigurărilor non-auto şi de viaţă

UNIQA Asigurări şi UNIQA Asigurări de Viaţă au încheiat anul 2024 cu o creştere semnificativă a volumului primelor brute subscrise, care au atins 143,5 milioane euro, în creştere cu 20% faţă de anul anterior, potrivit unui comunicat publicat de companie pe 21 martie.

Profitul total statutar înainte de impozitare s-a ridicat la 15,9 milioane euro, înregistrând un avans de 70% faţă de 2023.

Segmentul asigurărilor non-auto a avut o contribuţie importantă, cu vânzări de 63,8 milioane euro, în creştere cu 9% comparativ cu anul precedent. Asigurările pentru locuinţe au înregistrat un avans de 11% pe zona clienţilor retail, susţinut de lansarea unei variante îmbunătăţite a produsului de asigurare facultativă. De asemenea, asigurările de accidente au avut o evoluţie semnificativă, cu o creştere de peste 80% în vânzări pe segmentul retail şi bancassurance.

Pe segmentul asigurărilor de călătorie, UNIQA şi-a consolidat poziţia atât prin soluţii pentru călătorii pe termen scurt, cât şi prin produsul de tip abonament anual, dezvoltat în parteneriat cu Raiffeisen Bank şi disponibil în aplicaţia de mobile banking. Asigurările CASCO au rămas la un nivel stabil, în timp ce segmentul corporate a înregistrat creşteri importante pe liniile de asigurări tehnice (+13%), răspunderi (+11%) şi CARGO (+10%).

„Anul 2024 a fost unul de referinţă pentru UNIQA. Am marcat 15 ani de activitate în România şi ne-am consolidat poziţia pe piaţa locală. Creşterea segmentelor non-auto, precum asigurările pentru locuinţă şi sănătate, alături de diversificarea soluţiilor pentru asigurările de călătorie, reflectă angajamentul nostru de a răspunde nevoilor clienţilor prin produse inovatoare şi relevante. În plus, alăturarea companiilor UNIQA din România la Regiunea SEE, una dintre principalele regiuni din cadrul Grupului UNIQA, susţine dezvoltarea durabilă şi îmbunătăţirea experienţei clienţilor”, a declarat Paul Cazacu, Preşedinte Directorat – CEO UNIQA Asigurări, potrivit aceleiaşi surse.

Pe segmentul asigurărilor de viaţă, UNIQA a raportat un volum al primelor brute subscrise de 51,7 milioane euro, în creştere cu 47% faţă de 2023. Evoluţia reflectă strategia companiei de a dezvolta parteneriate strategice în zona bancară şi de a oferi soluţii personalizate.

„Asigurările de viaţă au avut o creştere semnificativă, consolidând relaţiile cu clienţii şi răspunzând mai bine nevoilor financiare. Dezvoltarea soluţiilor de asigurare inovatoare a fost esenţială pentru aceste rezultate”, a precizat Mihaela Stroia, Preşedinte Directorat – CEO UNIQA Asigurări de Viaţă.

În 2024, UNIQA a înregistrat un scor general de satisfacţie a clienţilor de 4,6 din 5, iar serviciile de vânzare şi gestionare a daunelor au fost evaluate cu 4,8 din 5. De asemenea, consultantul digital ANA a obţinut un scor de 4,9 din 5. UNIQA a primit în 2024 un total de 182 de petiţii, dintre care 173 unice şi 9 conexe, volumul fiind similar cu cel din anul precedent.

 

Alte articole importante
Moneda națională s-a depreciat semnificativ față de USD, la cursul oficial
Bănci-Asigurări-IFN
Moneda națională s-a depreciat semnificativ față de USD, la cursul oficial
Banca Naţională a României (BNR) a publicitat cursul valutar pentru marţi, 25 martie 2025, iar cifrele afişate arată că leul a pierdut teren important în raport cu dolarul american. Concret, leul românesc a pierdut mai mult de un ban în raport cu dolarul american, astfel că un USD a ajuns să fie cotat la 4,5966 lei, […]
Dacia cucerește Europa: noul model vine cu multe dotări la un preț foarte atractiv
Companii
Dacia cucerește Europa: noul model vine cu multe dotări la un preț foarte atractiv
A apărut Dacia Logan modelul 2025: Dacia a lansat un nou model care promite să facă furori pe piața auto europeană. Dacia Logan Essential ECO-G 100 MT5 vine cu un preț extrem de atractiv: doar 10.990 de euro. Pentru această sumă, clienții beneficiază de un pachet generos de dotări standard, incluzând motor turbo, aer condiționat și pilot automat. […]
Nou șoc în economia Austriei. Cunoscut producător de ferestre și uși intră în insolvență
Economie mondială
Nou șoc în economia Austriei. Cunoscut producător de ferestre și uși intră în insolvență
Un nou șoc în economia Austriei: un cunoscut producător de ferestre și uși intră în insolvență după mai mult de 100 de ani de activitate. Valul de insolvențe din Austria Superioară continuă să lovească puternic, de data aceasta afectând un nume de tradiție. Luni, compania Sageder Fenster- und Türenwerk GmbH din Natternbach, un business de familie înființat […]
Interdicție de powerbank pentru avioane: regulile privind bagajele se modifică de la 1 aprilie 2025
Economie mondială
Interdicție de powerbank pentru avioane: regulile privind bagajele se modifică de la 1 aprilie 2025
Restricții privind bateriile externe în avioane: Începând cu 1 aprilie 2025, vor intra în vigoare noi reguli privind transportul bateriilor externe (powerbank) la bordul aeronavelor. Măsurile se vor înăspri semnificativ. Măsura vine ca răspuns la incidente recente, inclusiv un incendiu izbucnit la bordul unui avion, cauzat de explozia unei baterii portabile. În contextul unor riscuri […]
Google confirmă upgrade-ul la Gmail. Peste trei miliarde de utilizatori trebuie să decidă conformarea la noile reguli
Companii
Google confirmă upgrade-ul la Gmail. Peste trei miliarde de utilizatori trebuie să decidă conformarea la noile reguli
Există o nouă bătălie care are loc pe computerele și telefoanele dvs. care va modela modul în care utilizați tehnologia în anii următori. Google conduce acuzația, iar Gmail se va schimba probabil mai mult decât orice altă platformă. Asta înseamnă decizii serioase pentru cei trei miliarde de utilizatori, cărora li se recomandă să se gândească înainte de […]
Horváth: Rolul departamentelor de IT va crește în generarea de valoare pentru business, în următorii trei ani
Analize-previziuni
Horváth: Rolul departamentelor de IT va crește în generarea de valoare pentru business, în următorii trei ani
Rolul departamentelor de IT va crește în generarea de valoare pentru business, în următorii trei ani, arată o analiză, publicată marți de compania de consultanță Horváth. În 2027, 57% dintre echipele de IT vor avea mai multe responsabilități în gestionarea proceselor de afaceri, în timp ce rolul lor în furnizarea și administrarea sistemelor informatice va […]